tisdag 18 maj 2010

Vad tycker läsarna om Goda förebilder ...



Samtidigt som bokbeställningar droppar in får vi också synpunkter från läsarna:
"Jag vill tacka för en berikande läsupplevelse. Berikande så tillvida att den gav anledning att tänka efter hur jag som arbetsledare fungerade. Jag är glad över att kunna dra slutsatsen att jag fungerade bra gentemot mina arbetskamrater. Med cheferna var det väl lite si och så. Summa Summarum är jag dock nöjd.
Något jag saknar i omnämnandet av förebilder är Lars Ulvenstam som jag ju vet att du haft glädje att lyssna på. Minns du när han på ABF-föreläsningen kom in på TV-mediets fantastiska möjligheter att främja "folkbildningen"?
Jag skulle vilja påstå att om din och Anitas bok läggs ut i några företags personalrum så att många utvecklingsbenägna människor kan ta del av och dra nytta av era erfarenheter och lär sig genomskåda chefer så bidrar det till "folkbildningen."
Ingrid S.

"Erfarenhet är en iaktagelse som blivit förstådd, sägs det. I den här boken möter vi två praktiker som ser tillbaka och reflekterar över sina långa och rika yrkesliv och som placrar HR och ledarskap i ett vidare perspektiv. Här finns inga fyrfältsmodeller eller konsultfloskler för 1200 kr i timmen, däremot scener ur karriärer som präglats av civilkurage, integritet och ständig nyfikenhet."
Linda Badner, redaktionschef, Personal och Ledarskap

Vi tackar och bugar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar